Voorop staat dat je jezelf moet gaan leren autorijden.

Niet te langzaam maar ook niet te snel

Dat kan geen enkele instructeur voor jou doen.

Deze kan je aangeven wat er geleerd moet worden en hoe jij dat het best of slimst kunt doen. Wat je daar ook allemaal voor kunt gebruiken. En vooral ook, buiten de auto om, door heel oplettend te zijn b.v. wanneer je op straat bent, zodat je hetgeen wat je tijdens de les leert ook daadwerkelijk opmerkt en het sneller herkend en eigen kan maken.

Ga ook gelijk met de theorie aan de slag. Degene die het meest tijd steekt om de theorie (spelregels) eigen te maken gaat veel zelfbewuster door de opleiding heen. Doe dat dan ook niet alleen studerend met media producten, maar zeker ook wanneer je buiten op straat bent. Het helpt om hetgeen wat je leert daar te herkennen en begrijpen

Je ontwikkeld hierdoor ook een groter zelfvertrouwen met het aanleren om de juiste beslissingen te nemen achter het stuur van de auto.

Het maakt je zekerder in je keuzes en dat gaat zijn vruchten opleveren en daardoor ook echt besparen op het aantal rijlessen die nodig zijn.
De theorie verschaft je namelijk de kennis en inzicht die onontbeerlijk zijn om een goede chauffeur te worden.

Om deze doelstellingen te kunnen bereiken werken wij met een instructiekaart. Je vooruitgang is dan ook altijd te zien. Ook waar je nog in kunt verbeteren.

Je doel moet altijd blijven een chauffeur te worden die altijd weer veilig thuis komt. En het liefst met een hele auto.

De juiste mentaliteit aanleren om veilig te willen rijden.

En gevaarherkenning is daar een belangrijk aspect in

Je gaat hierdoor ook leren om het verkeer om je heen “te leren lezen”. Dat gaat je in staat stellen om fouten of onveilig gedrag van anderen te herkennen om daar adequaat op te kunnen reageren.

Je houd hiervoor een vaste instructeur. Dat ben ikzelf (Cor), of Jesse. De lessen duren 60, 90 of 120 minuten. En we doorlopen samen een aantal stappen

In de eerste stap zijn we bezig met:

a: voertuigbediening
b: voertuigbeheersing
c: eenvoudige verkeerssituaties
d: de bijzondere verrichtingen

In de tweede stap zijn we bezig met:
Meer gecompliceerde verkeerssituaties.
Met name het vroegtijdig gaan herkennen van een situatie en het zelfstandig oplossingen gaan bedenken en uitvoeren.

In de derde stap doen we de T(ussen) T(ijdse) T(oets), de TTT.

In de vierde stap zijn we bezig met:
de puntjes op de “i” te zetten om daarna op te kunnen gaan voor het examen.

Het uur voorafgaand aan de TTT en het examen wordt er ingereden om alvast een goed gevoel te hebben met de auto.

We kunnen dus wel stellen dat we een prima rijschool zijn waar je echt goed leert autorijden.